Okres wakacyjny to czas, w którym wielu Twoich klientów planuje urlopy i wyjeżdża na wakacje. Analizując na bieżąco swoją sytuację, masz już przypuszczenia, jaki będzie spadek ilości wizyt lub też wzrost, jeśli Twój salon usytuowany jest w kurortach wypoczynkowych.


W każdym razie, warto pamiętać o kilku prostych i skutecznych metodach na skuszenie swoich stałych klientów do skorzystania z Twojej oferty latem oraz na przyciągnięcie nowych klientów. W końcu jeśli nie są to wakacyjni goście, zawsze masz szansę na bazie takiej pierwszej wizyty, zaplanować kolejne.

1. Stwórz super atrakcyjną ofertę dla stałej klientki, jeśli przyprowadzi koleżanki.

To metoda, która zapewni Ci dodatkowy ruch. Twoja lojalna klientka będzie zadowolona, z powodu otrzymania zabiegu w niższej cenie, a Ty dostaniesz szansę na zbudowanie relacji z jej przyjaciółkami, które również mogą stać się Twoimi stałymi klientkami. Stwórz kampanię reklamową, w której pokazujesz, że korzystanie z zabiegów wraz z koleżankami, może być świetną frajdą i niezapomnianym „babskim dniem”.

2. Zorganizuj dzień otwarty.

To dobra okazja, by w okresie wakacyjnym przyciągnąć więcej gości do swojego salonu. Możesz taki wyjątkowy dzień wykorzystać do zapoznania klientów z nowościami kosmetycznymi i zabiegowymi oraz wypromować zabiegi, które nie cieszą się zbyt dużą popularnością. Czasem jest tak, że klientki mają opory, nie wiedzą na czym dokładnie polega zabieg i dlatego z niego nie korzystają. Pokazując im jego możliwości np. na modelce, masz okazję do oswojenia ich ze sprzętem i ukazania korzyści wynikających z danego zabiegu.

3. Zorganizuj konkurs.

Promując swój beauty biznes w internecie, wiesz jak wielki potencjał kryje się w mediach społecznościowych. Wykorzystaj fanpage swojego salonu do tego, aby zorganizować wakacyjny konkurs. Możesz adresować go do wszystkich, ale tym samym narazisz się na to, że przyciągniesz jedynie tzw. „łowców okazji”. Dlatego dobrym pomysłem jest ustalić w regulaminie takiego konkursu jasne zasady np. że udział mogą wziąć tylko klientki, które wykonały u Ciebie choć jeden zabieg. Wygraną może być voucher na daną kwotę lub wybrany zabieg, czy kosmetyki.

4. Zaplanuj dni promocyjne.

W okresie wakacji, gdy ruch w Twoim salonie znacznie spada, warto zaplanować promocje, które zachęcą klientów do przybycia na wizyty. Przemyśl, jakie usługi cieszą się największą popularnością w okresie letnim. Pamiętaj, że w tym czasie trudno jest unikać słońca, zatem ustalanie promocji na zabiegi, które się z tym wiążą, może okazać się nieefektywne. Za to wszelkie zabiegi pielęgnacyjne, nawilżające, kojące skórę, upiększające będą jak najbardziej na miejscu.

5. Stwórz letni pakiet usług.

Pakiety to świetny sposób na to, by zachęcić klientów do skorzystania z większej ilości usług. Przemyśl swoją strategię, ilość zabiegów w pakiecie i cenę, która powinna być znacznie atrakcyjniejsza, niż zakup danych usług pojedynczo. Dobrym pomysłem będzie połączenie w takim pakiecie zabiegów, które cieszą się dużą popularnością z tymi, które nie budzą zbyt dużego zainteresowania. Masz wtedy okazję do tego, by przekonać klientów do usług, z których jeszcze nie korzystali. Miej też na uwadze to, aby zabiegi w pakiecie były odpowiednio dopasowane i wzajemnie się uzupełniały.

6. Stwórz kreatywną reklamę w social media.

Wakacje to czas, kiedy wielu użytkowników spędza wciąż czas w internecie. Dlatego nie zapominaj o płatnych promocjach na Facebooku, czy Instagramie. Zrób ciekawe, kreatywne zdjęcie w swoim salonie. Pokaż siebie i swoich pracowników, nawiąż w treści reklamy do wakacji i zachęć klientów do spędzenia miło czasu razem Wami. Opisz jak sprawicie, że klient się zrelaksuje i poczuje pięknie. Jeśli uda Wam się go rozmarzyć, możesz mieć pewność, że umówi się na wizytę.

7. Obserwuj wydarzenia lokalne i weź w nich udział.

W okresie letnim, w Twojej okolicy mogą być organizowane różne wydarzenia, skupiające dużą ilość mieszkańców. Jeśli masz pomysł i chęci, rusz ze swoją ekipą w to miejsce. Stwórz swoje stoisko i promuj swoje produkty oraz zabiegi. Nie tylko wzbudzisz zainteresowanie ludzi, którzy mogą stać się Twoimi klientami, ale także stworzysz sobie okazję do kontaktu z lokalnymi mediami.

8. Wysyłaj smsy.

Zachęcaj nie tylko mailowo, ale także SMS-owo do skorzystania z usług Twojego salonu latem. Informuj o zabiegach, które pomagają nawodnić skórę i uchronić przed szkodliwym działaniem upałów. Zapraszaj na przetestowanie nowego kosmetyku, informuj o promocjach. Telefon to gadżet, który większość klientów ma zawsze przy sobie. Nawet jeśli w danym czasie nie korzystają z internetu, otrzymując SMS-a, na pewno go odczytają.

9. Nagraj ciekawe wideo.

Tu po raz kolejny możesz wykazać się kreatywnością i z okazji lata nagrać wideo, promujące Twój salon np. w plenerze. To nie tylko rozbawi Twoje klientki, ale także wzbudzi zainteresowanie i zwróci uwagę na Twoją ofertę. Pamiętaj, aby taki film umieścić na stronie internetowej oraz w swoich social mediach i aby go promować. Istotne jest to, aby jak najwięcej osób go dostrzegło, by wywołał określone reakcje.

10. Wykonując usługę, pokazuj ją na żywo.

Facebook umożliwia tworzenie tzw. transmisji live, gdzie w czasie rzeczywistym nagrywasz film, który idzie od razu w eter. Jeśli będziesz mieć kłopot ze znalezieniem chętnej klientki, znajdź modelkę albo wykonaj zabieg na swojej pracownicy. Pamiętaj, aby obraz był przyjazny i nawiązywał do relaksu i wakacyjnych pielęgnacji. Taki film nie tylko zwróci uwagę, ale z pewnością zachęci do udania się do Twojego salonu.

11. Podtrzymuj kontakt.

Okres letni nie zwalania Cię z obowiązku podtrzymywania relacji z klientem. I tu nie chodzi o codzienne zasypywanie go mailami. Nie daj jednak o sobie zapomnieć, odzywaj się, wyślij maila z poradami pielęgnacyjnymi podczas urlopu, czy morskich kąpieli, zaoferuj extra rabat dla stałych, lojalnych klientów, wyślij multimedialną pocztówkę ze swojego urlopu. Dzięki temu klient będzie czuł cały czas więź z Tobą i zawsze powróci na kolejne wizyty.

Przeczytaj również: klucz do sukcesu Twojego salonu jest w Tobie.